Hem cantat plegats sota l’Alzina

11 07 2010

Un lloc màgic sota l’Alzina del Mas Querol. Remot, entre les muntanyes, a la llera del riu Cardener, a pocs quilòmetres de la formidable i petita, petita vila de la Fonollosa (200 hab.).

Colors torrats d’estiu, caloreta, i un caminet que cada cop es feia més estret guardat per un fil de bombetes grogues que t’anaven portant fins a l’alzina centenària. Era com entrar en el conte d’Alícia al País de les Meravelles. I allí al mig, el gran arbre que t’esperava amb ganes d’escoltar les cançons.

El concert va anar molt bé i érem molts, i de totes les edats, aplegats a la vora de l’Alzina. Primer vam sopar en una roulotte (camerino) dels anys seixanta a la fresca i a mesura que s’anava fent fosc vam aixecar el cap i ens vam adonar de que estàvem sopant en un lloc on de nit és de nit. La gent escoltava atentament les lletres de les cançons i tu t’emociones quan els sents riure en trossos de lletra que veus que els acaben de descobrir en directe.

També va ser una nit especial perquè en Xavi Serrat, un bon amic d’Els Amics, celebrava el seu comiat de solter al cor de la Fonollosa. Se’ns casa amb la Mariona, i el vam convidar a pujar a fer la introducció de la cançó Exercici Seixanta (que n’és pare de la lletra) i va dir textualment: “Pinotxo és un putxinel·li un xic fatxenda, però s’expressa amb una sintaxi excel·lent”.

A l’acabar vam firmar discos, pòsters i xapes (que hem descobert que també es poden signar si tens un bon taker a mà =)

I l’hora de marxar, encara no sabem si va ser l’alzina que volia que ens quedéssim més estona amb ella, la bateria de lcotxe no arrencava. Des d’aquí agraïm a en Sergi que ens va deixar unes pinces i vam poder tornar cap a a casa, a l’estudi de Sant Andreu (Bcn).

Salut a tots i gràcies per la nit d’ahir.

PD: Per cert, ens van arribant més coses del dia del Poble Espanyol. Us deixem amb el video de la cançó Bed&Breakfast, que el trobem espectacular. Érem 3000 cantant!


Accions

Information

12 responses

11 07 2010
Yas

uau, aquest concer de l’Alzina deu haver estat molt molt especial, quina crònica més bonica!
🙂

11 07 2010
Ainhoa

M’encanta el final del video, quan en Ferran li fa un petó al Joan Enric!🙂

Bonica crònica, tinc tantes ganes una nit a la fresca amb Els Amics!

11 07 2010
ACR de Fonollosa

El concert d’anit va ser genial! Des de l’organització ho volem agraïr molt sincerament als quatre nois “Amics” i a les més de 420 persones de tota Catalunya que es van “atrevir” a venir al nostre petit poble. FONOLLOSA US RECORDARÀ PER SEMPRE MÉS; n’estem segurs.
Salut i gràcies mil!

11 07 2010
Glòria

ostres espectacular el video… només una pregunta: perquè en joan enric està assegut? no fa el mateix efecte sense la “taula parada” i en ferran agafant-li la maneta!!!

11 07 2010
Clara

Ja fa temps que us vaig enviar aquest enllaç a un mail que vaig trobar pel vostre blog però no estic segura que us hagi arribat. Aqui el teniu de nou (també a les terres valencianes heu aconseguit la fama!)
I enhorabona pel concert del Poble Espanyol (va valdre la pena viatjar des de València!)

http://barcella.banyeres.com/carpeta_darrer_numero/darrer_numero.html

11 07 2010
silvia

La trobada d’ahir, sota l’alzina, va ser màgica. Senzillament màgica. L’alzina, que ens embolcallava, la nit, tranquila, tots nosaltres, asseguts i agermanats, i vosaltres, omplint el silenci de la nit amb unes cançons que, de debò, van ser fantàstiques. És cert, jo vaig descobrir més d’una, i més de dues, lletres que no coneixia, i vaig riure molt. Ara ja les conec, i estic contenta d’haver passat una vesprada sota l’alzina, amb tots vosaltres i amb la música.
Fins aviat!!

12 07 2010
Mireia

Hole!!! Amics!!! el concert sota l’alzina va ser genial, emociant i màgic,
jo en vaig gaudir moltissim no podia deixar de xiuxiuejar les vostres lletres, i seguir amb les mans els vostres ritmes, avui encara tinc ressaca de tot plegat,…
MOLTES GRÀCIES PER HAVER-NOS FET GAUDIR TANT!!!
I PER HAVER COMPARTIT AMB NOSALTRES UN LLOC TANT MÀGIC!!! i haver-lo fet encara una mica més màgic,
sota aquelles ESTRELLES que no sempre es veuen, però que sempre i són…
molt, molt besets!!!
ho recordarem sempre!!!

12 07 2010
Laia

Ostres, mira que últimament he anat a uns quants concerts, però llegint aquest text… voldria haver vingut a aquest també! Té pinta a haver estat idíl•lic, però combinar manifestació i concert era impossible… Espero amb candaletes un altre concert!!

12 07 2010
Miquel Labòria

Un nou video, fragment de la cançó Reykjavik:

I la llista de reproducció a Spotify amb l’ordre de les cançons de tot el concert:

12 07 2010
Xavi

Amics, sota la copa d’una alzina centenària, vaig ser víctima d’una dolça felicitació. Una abraçada a cada Amic!!! Salut i bons aliments!!!

12 07 2010
Eli

Hola nois!!!
Volia felicitar-vos pel concert del Poble Espanyol…
Mireu, potser queda malament que us ho digui, però aqui una servidora no us coneixia -encara-, i anava encantada principalment per veure els Pets, dels que en sóc seguidora des de fa molt temps…
Però la veritat, és que no vaig quedar gens decebuda amb la vostre actuació, em va agradar molt la vostre música, i be, doncs, que us vull fer arribar la meva més sincera felicitació!!!
Ara, en penjaré un post, si be, m’ho permeteu, i ja m’he descarregat les vostres cançons… Perquè en la música, mai és tard per “descobrir” …
Us desitjo molts èxits!!!!

13 07 2010
jfguixols

He quedat molt sorprès pel teu bloc.

Deixa un comentari

